0770-17 10 17 öppet idag kl. 08:30-21:00
  • Måndag08:30-21:00
  • Tisdag08:30-21:00
  • Onsdag08:30-21:00
  • Torsdag08:30-21:00
  • Fredag08:30-16:00
  • Lördag12:00-17:00
  • Söndag12:00-17:00
Stäng
Chatten är
öppen

Favoriter

Stäng
Favoriter
Favoriter
Basket
Varukorg
Meny

Expertrådgivning inför köp 0770-17 10 17

Öppet alla dagar

Leveransinformation

Hos whiteaway erbjuder vi fri frakt till din tomtgräns/port. Leverans till tomtgräns sker så nära din bostad som lastbilen kan köra och där första lyftet ska göras, till exempel vid trottoar, uppfart eller garage. Notera att vi tyvärr inte kan leverera till tomtgräns/port när det gäller öar utan fast vägförbindelse (exklusive Gotland). För leverans till öar utan fast broförbindelse ombes du ange leveransadressen till godsmottagningen i hamnen på fastlandssidan. Härifrån ansvarar du som kund för mottagning av produkten samt frakt och eventuell fraktkostnad från fastlandshamnens godsmottagning vidare till önskad slutdestination. Undantaget är Gotland. Om du önskar leverans till en adress på Gotland kör vi ut varan till port/tomtgränsen/port. Har du frågor om pris och om leverans är möjlig, ber vi dig vänligast kontakta vår kundservice. Vill du ha expressleverans eller leverans på t ex kvällar och morgonar är detta möjligt i särskilda postnummer, se tider och kostnad för dessa tilläggstjänster i leveranskalendern. 

Leverans av vitvaror

När vi har tagit emot din beställning får du en orderbekräftelse på din mail. Inom loppet av några få dagar får du en ny mail med ett kollinummer. Med detta kan du spåra ditt paket via Brings hemsida. Oavsett leveranssätt kommer transportören att kontakta dig strax innan leverans. Har du ej förbokat ett specifikt datum för leveransen så kontaktar transportören dig dagen innan för att avtala tid för leverans (kom ihåg att följa instruktionerna). Stora vitvaror levereras med Bring med allt mellan budbil, lätt lastbil < 3,5tom och lastbil > 3,5ton. hem till din tomtgräns eller port. Du blir aviserad via sms eller telefonsamtalför att bestämma leveransdag och tidsfönster när dina varor är klara för leverans. Din order levereras vanligtvis med Bring i hela Sverige. Leveransen sker på vardagar, normalt mellan kl. 07.00-17.00. Observera att vi på vissa orter ej kan erbjuda leverans alla veckodagar.

Observera att det är upp till transportören att föreslå tid för leverans och att tidsförslaget kommer att bestå av en intervall om 4-6 timmar (exempelvis kl. 08.00 - 14.00). Strax innan leverans kontaktar chauffören dig. Du måste vara hemma vid leveransen för att kvittera att du mottagit din beställning. Bring får inte ställa varan utanför ditt hem.

Notera! Varorna levereras endast till fast adress, inte till postbox.

Tänk på att alltid kontrollera godsets skick vid leverans. Vid de tillfällen där en skada alternativt misstänkt skada upptäcks ska notering om detta göras på fraktsedel och/eller handterminal.

Förbokat leveransdatum från kassan?

På vissa orter finns det möjlighet att boka leveransdatum direkt i kassan. Det datumet är det som går vidare till speditören och är alltså ett bokat datum, inte önskat datum. Om något händer i leveranskedjan så avtalas en ny dag och tid med dig. Första möjliga leveransdatum enligt befintliga förutsättningar är det som föreslås i kassan men du kan välja ett datum längre fram om så önskas. Valt datum står sedan på din orderbekräftelse också. Observera att det är detta datum du ska vara tillgänglig för leverans om den inte ombokas/avbokas av dig. Du får en SMS-påminnelse av speditören samma dag som inbokad leverans.

Leverans av småvaror

Vid köp av småvaror såsom t.ex. dammsugare, hushållsapparater och skönhetsprodukter kan du välja mellan gratis leverans till valfritt DHL-ombud eller hemleverans Budbee för 49 kr.

Om du väljer leverans till DHL-ombud kan du skriva in önskat postnummer och själv välja vilket ombud du vill att varan ska skickas till. När varan har levererats till DHL-ombudet skickas en avi till dig för att meddela dig att du har ett paket att hämta. Tänk på att det är viktigt att du har med dig avin och legitimation när du ska hämta ut ditt paket.

Om du väljer hemleverans med Budbee levereras paket till den adress som du har angett. 
Budbee levererar vardagskvällar mellan klockan 17.00-22.00. Du som kund kan följa bilen i realtid för en mer exakt leveranstid. Du kan också välja hur du vill ta emot din order när du mottar avisering för tidsbokning. 

Om du har valt att paketet lämnas utanför din dörr utan kvittens övertar du ansvaret från och med att chauffören har lämnat din order. Mer information om tjänsten hittar du nedan.

Budbee här.

Har du portkod så anger du den vid tidsbokning så att fraktbolaget kommer in. 
För att veta om det är möjligt att välja ett speciellt fraktsätt på din ort så skriver du in ditt postnummer i kassan.

______________________________

Tilläggstjänster för leverans av stora vitvaror

Du kan välja någon av våra tilläggstjänster för leverans när du köper varor hos whiteaway. Tänk på att leveranstiden kan förlängas med 3-9 vardagar när du beställer en tilläggstjänst.

Leverans med uppbärning - från 499 kronor

Varan levereras hem till dig och transportören ser till att varan bärs in och placeras i önskat rum. Observera att avemballering inte ingår vid uppbärning. Tänk på att förbereda fri väg in i hemmet och skydda dina golv. Tänk på att vi inte erbjuder leverans med uppbärning till öar utan fast broförbindelse (exklusive Gotland). På den här sidan hittar du svar på vanliga frågor om leverans med uppbärning.

 

Leverans uppbärning och installation - från 999 kronor

Varan levereras hem till dig, bärs upp och installeras till tillgängliga och godkända el- och vattenanslutningar inom 1,2 meter från varans placering. Installatören har inte möjlighet att borra hål, såga eller på något annat vis tillpassa din inredning. Avinstallations och bortforsling av gammal produkt ingår ej. Omhängning av dörr ingår inte heller i installation. Notera också att vi tyvärr inte erbjuder leverans med uppbärning och installation till öar utan fast broförbindelse (exklusive Gotland). På den här sidan hittar du svar på vanliga frågor om leverans med uppbärning och installation.

 

Expressleverans - få dina vitvaror snabbare hem till dig. Pris från endast 99 kronor

Vi är glada för att kunna erbjuda våra kunder möjlighet att få sina vitvaror med expressfart. Från endast 99 kr kan du få din beställning levererad inom ett önskat tidsrum redan nästa vardag*. Vi levererar i stora delar av landet och det gäller största delen av våra lagerförda vitvaror. För att se vad som gäller just din beställning så kolla in vår leveranskalender i kassan.

*Beställ innan kl. 19.00 måndag-fredag så får du dina vitvaror redan nästa vardag och vid beställning lördag-söndag sker leverans på tisdagen. Expressleverans gäller endast brofasta adresser. Vid banköverföring är expressleverans ej möjligt. Om du lämnar en kommentar i kassan så kan ytterligare leveranstid tillkomma.

Deadline för expresseleverans nästa vardag: kl 19.00 (Vid beställning lördag-söndag sker leverans nästkommande tisdag. Expressleverans ej möjligt röda dagar)

Villkor för ”Leverans med uppbärning”

Villkor för uppbärning är att produkten går in genom dörren med komplett emballage. Transportörerna har inte möjlighet att ta av emballaget eller hänga av dörrar för att kunna bära upp produkten. Tänk på att förbereda fri väg in i hemmet och skydda dina golv.

Är leveransen inte möjlig på grund av förhållanden hos dig, eller är det inte någon tillgänglig på adressen vid ankomst returnerar vi inte pengarna för uppbärning. Du kommer att krävas på en avgift på 395 kr för en extra utkörning av ordern.

Notera: Vi har tyvärr inte möjlighet att erbjuda uppbärning av side-by-side skåp.

Villkor för ”Leverans med installation”

Installation genomförs endast på befintliga och framdragna uttag och elledningar. Medföljande till- och avloppsslangar är 1,2 meter långa.
Om du har en gammal produkt ska denna vara borttagen, om du inte har valt tilläggstjänsten ”Bortforsling av gammal produkt”.
Det är ditt ansvar att kontrollera att dina uttag har rätt spänning, alltså 230 V alternativt 400 V. Det kan uppstå behov för extra el-artiklar utöver vad som ingår som standard på din vara. Dessa ska du själv införskaffa vid auktoriserad elektriker.

Vid installation av en hel- eller halvintegrerad produkt, som till exempel en integrerad diskmaskin, ingår inte montering av den självvalda frontluckan eller dörrfronten.
Vid installation av kyl- och/eller frysskåp ingår inte att dörrar hängs om eller tas bort av installatörerna.

Av säkerhetsskäl kan vi dessvärre inte erbjuda att installera tvättmaskiner i rum där det ej finns en golvbrunn. OBS! Vi installerar inte gasprodukter, sidebyside skåp och fläktar.

Om en installation inte är möjlig på grund av förhållanden hos dig, eller om ingen finns tillgänglig på adressen vid ankomst returnerar vi inte pengarna för installationen. Du kommer krävas på en avgift på 395 kr för extra utkörning av din order.

Varför tar leveransen längre tid när jag beställer installation?

Om varan finns på lager levereras den till chauffören/installatören inom 2-5 vardagar. Installatören kontaktar dig för att avtala en dag och tidspunkt när installationen kan genomföras.
Beroende på när du har beställt din vara kommer det ta 3-10 vardagar innan installationen utförs. Det kan dessvärre ta längre tid om varan inte finns på lager eller är tillfälligt slut hos producenten. 

Notera: Vi erbjuder tyvärr inte installation till öar utan fast vägförbindelse.

Läs mer om installation här.

 

______________________________

Kassera och återvinn miljövänligt med whiteaway

Gör det enkelt för dig själv och bra för miljön när du vill bli av med dina gamla vitvaror. Ett nytt kylskåp innebär ofta att det finns ett gammalt kylskåp som måste forslas bort. Detsamma gäller för tvättmaskiner, diskmaskiner, torktumlare, frysar, ugnar och andra stora vitvaror. Men hur gör man sig av med dem? Slipp krångel, undvik tunga lyft och ryggont – och se till att du får dina vitvaror bortforslade på ett miljövänligt sätt. Låt oss hjälpa dig att hjälpa miljön. Välj tilläggstjänsten "Bortforsling av dina gamla vitvaror" så gör vi det enkelt för dig genom att ta med oss din gamla vitvara.

Vad händer med dina gamla vitvaror?

Enligt lag får inte vitvaror kasseras med annat avfall. De måste återvinnas på ett ansvarsfullt sätt. Det tar vi på whiteaway på fullaste allvar. När vi tar med oss dina gamla vitvaror ser vi till att de återvinns på ett ansvarsfullt sätt så att inga miljöfarliga ämnen riskerar att spridas i naturen.

Vi transporterar vitvarorna till en godkänd återvinningsanläggning som har bästa tillgängliga teknik för ett optimalt resursutnyttjande. En gammal diskmaskin innehåller t.ex. både järn, koppar, aluminium och glas. Detta är material som kan återvinnas för att användas i andra produkter. Ett exempel är aluminium som med fördel kan smältas och återanvändas i bilar och olika köksapparater.

Bortforsling och återvinning av dina nya vitvarors förpackning

Om du väljer att vi ska installera din nya maskin tar vi också med oss allt förpackningsmaterial. Då slipper du skrymmande material i ditt hem och du behöver inte tänka på var och hur du ska kassera förpackningen på ett miljövänligt sätt. Vi skickar all frigolit, plast och kartong till återvinningen.

Vi tar gärna med oss dina gamla vitvaror från 290 kronor – men det finns några saker du behöver tänka på

Om bortforslingstjänsten: Bortforslingstjänsten omfattar endast vitvaror i samband med din valda leverans. Det innebär att föraren hämtar din gamla vara där den nya ska levereras. Se nedan vad du behöver tänka på om du lägger till bortforslingstjänsten till din leverans.

  1. Vid trottoarleverans av en ny vara (standardleverans): Din gamla vara ska kopplas ifrån och vara tomma och placeras utanför din bostad så att föraren kan ta den med sig.
  2. Vid leverans och inbärning av en ny vara: Den gamla varan ska vara frånkopplad och vara tomma och stå redo på golvet så att föraren kan ta den med sig.
  3. Vid leverans och installation av en ny vara: Om du väljer installation av en ny vitvara, monterar vi även ned den gamla. Se bara till att de gamla vitvarorna äer tomma och kan transporteras ut från din bostad med vår automatiska säckkärra. Du måste därför säkerställa att varan kan passera fritt genom t.ex. din ytterdörr eftersom den gamla varan kanske har andra mått än den nya.
  4. För side-by-side skåp: eftersom vi inte erbjuder uppbärning av side-by-side skåp så kan vi tyvärr inte heller bära ut ditt skåp. Det måste därför stå redo utanför bostaden.

Vi erbjuder tyvärr inte bortforsling från adresser på öar utan fast broförbindelse (exklusive Gotland). Om du istället väljer att kassera din gamla vitvara som grovsopor, kom ihåg att kontrollera det med din kommun så att det inte blir stående för länge och släpper ut miljöfarliga ämnen.

 

______________________________

Leveranstid

Er beställning blir levererad inom 1-3 arbetsdagar eller 7-14 arbetsdagar beroende på vilken leveranstid som står på produkten vid köp. Finns varan på lager blir den levererad inom 1-3 arbetsdagar. Finns varan ej på lager så tillkommer extra leveransdagar då den ska beställas hem från producenten och då blir varan levererad inom 7-14 arbetsdagar. Om du har valt tilläggstjänster såsom uppbärning, installation och/eller bortforsling så är det ett preliminärt leveransdatum på 7-14 arbetsdagar. Om du själv har bokat en installatör rekommenderar vi att du tar hänsyn till eventuella leveransförseningar.

Leveransförseningar

Om en leverans är försenad gör vi allt som står i vår makt för att påskynda processen och ser till att dina varor kommer fram till dig så snabbt som möjligt. Det kan hända att en leverans blir försenad på grund av att transportören inte kan hålla sitt avtal, att produkten utgått eller att producenten har problem med tillverkningen. Vi på WhiteAway förbehåller oss därför rätten att friskriva oss från all ersättning och kompensation vid leveransförseningar.

Ej hemma när leverans sker av vitvaror

Om det inte finns någon tillgänglig på din adress som kan ta emot varan och om det inte har gjorts en överenskommelse om att varan får ställas tar chauffören varan i retur till vårt lager. Önskar du att avtala ett nytt leveransdatum kan du kontakta oss. Notera att du i så fall själv ska betala för att fraktpersonen kör ut igen.

Priset för en ny utkörning är 395 kr.

Ej hemma när leverans sker av småvaror

Vid leverans av Budbee: fraktbolaget gör ytterligare två leveransförsök innan paketet går i retur. Du kan välja ett nytt datum direkt från aviseringen, annars bokar de in ett datum och gör nytt leveransförsök. Observera, har du valt en kontaktlös överlämning där de ska lämna utanför dörren så lämnar de paketet även om du inte är hemma.  

______________________________

Transportskador  

Det är viktigt att du kontrollerar varans emballage när du kvitterar den. Om du ser något avvikande ska detta noteras på fraktsedeln. Om du upptäcker att din vara är transportskadad går du in på whiteaway.se och gör en anmälan här.

 

Favoriter

Stäng