0770-17 10 17 öppet i dag kl. 8:30-21
  • Måndag8:30-21
  • Tisdag8:30-21
  • Onsdag8:30-21
  • Torsdag8:30-21
  • Fredag8:30-16
  • Lördag12-17
  • Söndag12-17
Stäng
Kontakta oss
på mejl här

Favoriter

Stäng
Favoriter
Favoriter
Basket
Varukorg
Meny

Spara 8% på köp över 5000:-*

Rabatten blir automatiskt avdragen i varukorgen | *Gäller inte varor markerade med Bestseller-pris, redan nedsatta varor, returvaror, tjänster, tillbehör eller prismatch. T.o.m. 04/12-20.

Leveransinformation

Hos WhiteAway erbjuder vi fri frakt till din tomtgräns/port. Leverans till tomtgräns sker så nära din bostad som lastbilen kan köra och där första lyftet ska göras, till exempel vid trottoar, uppfart eller garage. Notera att vi tyvärr inte kan leverera till tomtgräns/port när det gäller öar utan fast vägförbindelse (exklusive Gotland). För leverans till öar utan fast broförbindelse ombes du ange leveransadressen till godsmottagningen i hamnen på fastlandssidan. Härifrån ansvarar du som kund för mottagning av produkten samt frakt och eventuell fraktkostnad från fastlandshamnens godsmottagning vidare till önskad slutdestination. Undantaget är Gotland. Om du önskar leverans till en adress på Gotland kör vi ut varan till port/tomtgränsen/port. Har du frågor om pris och om leverans är möjlig, ber vi dig vänligast kontakta vår kundservice.

COVID-19 - Så förhåller WhiteAway sig. Läs mer här.

Leverans av stora vitvaror

När vi har tagit emot din beställning får du en orderbekräftelse på din mail. Inom loppet av några få dagar får du en ny mail med ett kollinummer. Med detta kan du spåra ditt paket via Brings hemsida. Oavsett leveranssätt kommer transportören att kontakta dig strax innan leverans. Har du ej förbokat ett specifikt datum för leveransen så kontaktar transportören dig dagen innan för att avtala tid för leverans (kom ihåg att följa instruktionerna). Stora vitvaror levereras med Bring med allt mellan budbil, lätt lastbil < 3,5tom och lastbil > 3,5ton. hem till din tomtgräns eller port. Du blir aviserad via sms eller telefonsamtalför att bestämma leveransdag och tidsfönster när dina varor är klara för leverans. Din order levereras vanligtvis med Bring i hela Sverige. Leveransen sker på vardagar, normalt mellan kl. 07.00-17.00. Observera att vi på vissa orter ej kan erbjuda leverans alla veckodagar.

Observera att det är upp till transportören att föreslå tid för leverans och att tidsförslaget kommer att bestå av en intervall om 4-6 timmar (exempelvis kl. 08.00 - 14.00). Strax innan leverans kontaktar chauffören dig. Du måste vara hemma vid leveransen för att kvittera att du mottagit din beställning. Bring får inte ställa varan utanför ditt hem.

Notera! Varorna levereras endast till fast adress, inte till postbox.

Tänk på att alltid kontrollera godsets skick vid leverans. Vid de tillfällen där en skada alternativt misstänkt skada upptäcks ska notering om detta göras på fraktsedel och/eller handterminal.

Leverans av små vitvaror

Vid köp av småvaror såsom t.ex. dammsugare, hushållsapparater och skönhetsprodukter kan du välja mellan gratis leverans till valfritt DHL-ombud eller hemleverans med PostNord för 49 kr.

Om du väljer leverans till DHL-ombud kan du skriva in önskat postnummer och själv välja vilket ombud du vill att varan ska skickas till. När varan har levererats till DHL-ombudet skickas en avi till dig för att meddela dig att du har ett paket att hämta. Tänk på att det är viktigt att du har med dig avin och legitimation när du ska hämta ut ditt paket. 

Om du väljer hemleverans med PostNord levereras paket till den adress som du har angett. Om du inte är hemma och kan ta emot paketet vidaresänds det till ett serviceombud och du blir aviserad om var du kan hämta ut paketet.  

Tilläggstjänster för leverans av stora vitvaror

Du kan välja någon av våra tilläggstjänster för leverans när du köper varor hos WhiteAway. Tänk på att leveranstiden kan förlängas med 3-9 vardagar när du beställer en tilläggstjänst.

Leverans med uppbärning - från 499 kronor

Varan levereras hem till dig och transportören ser till att varan bärs in och placeras i önskat rum. Observera att avemballering inte ingår vid uppbärning. Tänk på att förbereda fri väg in i hemmet och skydda dina golv. Tänk på att vi inte erbjuder leverans med uppbärning till öar utan fast broförbindelse (inklusive Gotland). På den här sidan hittar du svar på vanliga frågor om leverans med uppbärning.

Leverans uppbärning och installation - från 999 kronor

Varan levereras hem till dig, bärs upp och installeras till tillgängliga och godkända el- och vattenanslutningar inom 1,2 meter från varans placering. Installatören har inte möjlighet att borra hål, såga eller på något annat vis tillpassa din inredning. Avinstallations och bortforsling av gammal produkt ingår ej. Omhängning av dörr ingår inte heller i installation. Notera också att vi tyvärr inte erbjuder leverans med uppbärning och installation till öar utan fast broförbindelse (inklusive Gotland). På den här sidan hittar du svar på vanliga frågor om leverans med uppbärning och installation.

Expressleverans till skåne - beställ dina vitvaror innan kl 20.00 – få leverans redan imorgon*. Pris från 299 kronor

Vi är glada att kunna erbjuda våra kunder i Skåne möjlighet att få sina vitvaror redan nästa vardag med vår expressfrakt, inom önskat tidsrum.

*Beställ innan kl 20.00 måndag-fredag så får du dina vitvaror redan nästa vardag, inom önskat tidsrum. Vid beställning lördag-söndag sker leverans följande tisdag. Gäller endast lagerförda vitvaror levererade till port/tomtgräns och till brofasta adresser inom postnummer 20000 > 25999. Vid ej fullförd banköverföring kan ytterligare leveranstid förekomma.

Deadline för expresseleverans nästa vardag: kl 20.00 (Vid beställning lördag-söndag sker leverans följande tisdag.)


Bortforsling av gammal produkt - från 290 kronor

Köper du till denna tjänst tar transportören med sig din gamla produkt och den lämnas till återvinning. Produkten hanteras så att det inte uppstår läckage av kylmedel och produkten töms även på kylmedel på återvinningsstationen. Är installation och miljöretur beställd ingår avinstallation. Om bara en av tjänsterna är beställd ingår inte avinstallation. Vi erbjuder tyvärr inte bortforsling från adresser på öar utan fast broförbindelse (inklusive Gotland). 

Villkor för ”Bortforsling av gammal produkt”

  • Produkten ska stå vid tomtgränsen, och vara tomma, för att leveransfirman ska ta med sig din gamla produkt. 
  • Disk- och tvättmaskiner ska i möjligaste mån vara tömda på vatten. Kyl och frys ska vara tömda på matvaror.

Villkor för ”Leverans med uppbärning”

Villkor för uppbärning är att produkten går in genom dörren med komplett emballage. Transportörerna har inte möjlighet att ta av emballaget eller hänga av dörrar för att kunna bära upp produkten. Tänk på att förbereda fri väg in i hemmet och skydda dina golv.

Är leveransen inte möjlig på grund av förhållanden hos dig, eller är det inte någon tillgänglig på adressen vid ankomst returnerar vi inte pengarna för uppbärning. Du kommer att krävas på en avgift på 395 kr för en extra utkörning av ordern.

Notera: Vi har tyvärr inte möjlighet att erbjuda uppbärning av side-by-side kyl- och frysskåp.

Villkor för ”Leverans med installation”

Installation genomförs endast på befintliga och framdragna uttag och elledningar. Medföljande till- och avloppsslangar är 1,2 meter långa.
Om du har en gammal produkt ska denna vara borttagen, om du inte har valt tilläggstjänsten ”Bortforsling av gammal produkt”.
Det är ditt ansvar att kontrollera att dina uttag har rätt spänning, alltså 230 V alternativt 400 V. Det kan uppstå behov för extra el-artiklar utöver vad som ingår som standard på din vara. Dessa ska du själv införskaffa vid auktoriserad elektriker.

Vid installation av en hel- eller halvintegrerad produkt, som till exempel en integrerad diskmaskin, ingår inte montering av den självvalda frontluckan eller dörrfronten.
Vid installation av kyl- och/eller frysskåp ingår inte att dörrar hängs om eller tas bort av installatörerna.

Av säkerhetsskäl kan vi dessvärre inte erbjuda att installera tvättmaskiner i rum där det ej finns en golvbrunn. OBS! Vi installerar inte gasprodukter, sidebyside skåp och fläktar.

Om en installation inte är möjlig på grund av förhållanden hos dig, eller om ingen finns tillgänglig på adressen vid ankomst returnerar vi inte pengarna för installationen. Du kommer krävas på en avgift på 395 kr för extra utkörning av din order.

Varför tar leveransen längre tid när jag beställer installation?

Om varan finns på lager levereras den till chauffören/installatören inom 2-5 vardagar. Installatören kontaktar dig för att avtala en dag och tidspunkt när installationen kan genomföras.
Beroende på när du har beställt din vara kommer det ta 3-10 vardagar innan installationen utförs. Det kan dessvärre ta längre tid om varan inte finns på lager eller är tillfälligt slut hos producenten. 

Notera: Vi erbjuder tyvärr inte installation till öar utan fast vägförbindelse.

Läs mer om installation här.

Leveranstid

Er beställning blir levererad inom 2-5 arbetsdagar eller 7-14 arbetsdagar beroende på vilken leveranstid som står på produkten vid köp. Finns varan på lager blir den levererad inom 2-5 arbetsdagar. Finns varan ej på lager så tillkommer extra leveransdagar då den ska beställas hem från producenten och då blir varan levererad inom 7-14 arbetsdagar. Om du har valt tilläggstjänster såsom uppbärning, installation och/eller bortforsling så är det ett preliminärt leveransdatum på 7-14 arbetsdagar. Om du själv har bokat en installatör rekommenderar vi att du tar hänsyn till eventuella leveransförseningar.

Leveransförseningar

Om en leverans är försenad gör vi allt som står i vår makt för att påskynda processen och ser till att dina varor kommer fram till dig så snabbt som möjligt. Det kan hända att en leverans blir försenad pga. att vår fraktfirma inte kan hålla sitt avtal med oss eller att produkten utgått. Vi förbehåller oss därför rätten att friskriva oss från all ersättning och kompensation vid leveransförseningar.

Ej hemma när leverans sker 

Om det inte finns någon tillgänglig på din adress som kan ta emot varan och om det inte har gjorts en överenskommelse om att varan får ställas tar chauffören varan i retur till vårt lager. Önskar du att avtala ett nytt leveransdatum kan du kontakta oss. Notera att du i så fall själv ska betala för att fraktpersonen kör ut igen.

Priset för en extra utkörning är 395 kr.

Transportskador  

Det är viktigt att du kontrollerar varans emballage när du kvitterar den. Om du ser något avvikande ska detta noteras på fraktsedeln. Om du upptäcker att din vara är transportskadad går du in på whiteaway.se och gör en anmälan här.

Favoriter

Stäng