0770-17 10 17 öppet i dag kl. 9-19
  • Måndag9-19
  • Tisdag9-19
  • Onsdag9-19
  • Torsdag9-19
  • Fredag9-16
  • Lördag12-17
  • Söndag12-17
Stäng
Chatten är
stängd
Favoriter
×

Favoriter

0 Varukorg
Meny

Spara 8% på ALLA vitvaror*. Dras av i kassan

*Kan inte kombineras med andra rabatter eller prisgaranti.

×

Leveransinformation

Hos WhiteAway erbjuder vi fri frakt till din tomtgräns/port. Notera att vi tyvärr inte kan erbjuda fri frakt till öar utan fast vägförbindelse. Du ombeds ange leveransadressen till hamnens godsmottagning på ordern. Härifrån ansvarar du som kund för mottagningen av produkten, frakt vidare till önskat slutdestination, samt evt. fraktkostnad från hamnens godsmottagning till slutdestinationen. Har du frågor om pris och om leverans är möjlig, ber vi dig vänligast kontakta vår kundservice.

Leverans av stora vitvaror

När vi har tagit emot din beställning får du en orderbekräftelse på din mail. Inom loppet av några få dagar får du en ny mail med ett kollinummer. Med detta kan du spåra ditt paket via Brings hemsida. Oavsett leveranssätt kommer Bring att kontakta dig per telefon eller via sms (kom i håg att följa instruktionerna) för att avtala vilken dag de ska komma med varorna. Stora vitvaror levereras med Bring med allt mellan budbil, lätt lastbil < 3,5tom och lastbil > 3,5ton. hem till din tomtgräns eller port. Du blir aviserad via sms eller telefonsamtalför att bestämma leveransdag och tidsfönster när dina varor är klara för leverans. Din order levereras vanligtvis med Bring i hela Sverige. Leveransen sker på vardagar, normalt mellan kl. 07.00-17.00.

Observera att det är upp till transportören att föreslå tid för leverans och att tidsförslaget kommer att bestå av en intervall om 4-6 timmar (exempelvis kl. 08.00 - 14.00). Cirka 30 minuter innan leverans ringer chauffören till dig. Du måste vara hemma vid leveransen för att kvittera att du mottagit din beställning. Bring får inte ställa varan utanför ditt hem.

Notera! Varorna levereras endast till fast adress, inte till postbox.

Tänk på att alltid kontrollera godsets skick vid leverans. Vid de tillfällen där en skada alternativt misstänkt skada upptäcks ska notering om detta göras på fraktsedel och/eller handterminal.

Leverans av små vitvaror

Vid köp av små vitvaror såsom t.ex dammsugare, hushållsapparater och småel så sker leveransen via DHL till ditt närmaste serviceombud. När varan har levererats till ditt närmaste serviceombud skickas en avi via sms till dig för att meddela dig att du har ett paket att hämta. Tänk på att det är viktigt att du har med dig avin när du ska hämta ditt paket hos ditt närmaste serviceombud. Vissa småvaror skickas ibland till tomtgräns på grund av högt värde eller vikt.

 

Tilläggstjänster för leverans av stora vitvaror

Du kan välja någon av våra tilläggstjänster för leverans när du köper varor hos WhiteAway. Tänk på att leveranstiden förlängs med 3-5 vardagar, när du beställer en tilläggstjänst.

Leverans med uppbärning - från 395 kronor

Varan levereras hem till dig och transportören ser till att varan bärs in och placeras på en av dig önskad plats. Tänk på att förbereda fri väg in i hemmet och skydda dina golv.


Leverans uppbärning och installation - från 790 kronor

Varan levereras hem till dig, bärs upp och installeras till tillgängliga och godkända el- och vattenanslutningar inom 1,2 meter från varans placering. Installatören har inte möjlighet att borra hål, såga eller på något annat vis tillpassa din inredning. Avinstallations och bortforsling av gammal produkt ingår ej.


Bortforsling av gammal produkt - från 290 kronor

Köper du till denna tjänst tar transportören med sig din gamla produkt och den lämnas till återvinning. Produkten hanteras så att det inte uppstår läckage av kylmedel och produkten töms även på kylmedel på återvinningsstationen. Är installation och miljöretur beställd ingår avinstallation. Om bara en av tjänsterna är beställd ingår inte avinstallation. 


Villkor för ”Bortforsling av gammal produkt”

  • Produkten ska stå vid tomtgränsen, och vara tomma, för att leveransfirman ska ta med sig din gamla produkt. 
  • Disk- och tvättmaskiner ska i möjligaste mån vara tömda på vatten. Kyl och frys ska vara tömda på matvaror.


Villkor för ”Leverans med uppbärning”

Villkor för uppbärning är att produkten går in genom dörren med komplett emballage. Transportörerna har inte möjlighet att ta av emballaget eller hänga av dörrar för att kunna bära upp produkten.


Villkor för ”Leverans med installation”

Installation genomförs endast på befintliga och framdragna uttag och elledningar. Medföljande till- och avloppsslangar är 1,2 meter långa.
Om du har en gammal produkt ska denna vara borttagen, om du inte har valt tilläggstjänsten ”Bortforsling av gammal produkt”.
Det är ditt ansvar att kontrollera att dina uttag har rätt spänning, alltså 230 V alternativt 400 V. Det kan uppstå behov för extra el-artiklar utöver vad som ingår som standard på din vara. Dessa ska du själv införskaffa vid auktoriserad elektriker.

Vid installation av en hel- eller halvintegrerad produkt, som till exempel en integrerad diskmaskin, ingår inte montering av den självvalda frontluckan eller dörrfronten.
Vid installation av kyl- och/eller frysskåp ingår inte att dörrar hängs om eller tas bort av installatörerna.

Av säkerhetsskäl kan vi dessvärre inte erbjuda att installera tvättmaskiner i rum där det ej finns en golvbrunn. OBS! Vi installerar inte gasprodukter, sidebyside skåp och fläktar.


Leveranstid

Er beställning blir levererad inom 2-5 arbetsdagar eller 4-10 arbetsdagar beroende på vilken leveranstid som står på produkten vid köp. Finns varan på lager blir den levererad inom 2-5 arbetsdagar. Finns varan ej på lager så tillkommer extra leveransdagar då den ska beställas hem från producenten och då vill varan bli levererad inom 7-14 arbetsadagar. Om du har valt tilläggstjänster såsom uppbärning, installation och/eller bortforsling så är det ett preliminärt leveransdatum på 4-10 arbetsdagar. Om du själv har bokat en installatör rekommenderar vi att du tar hänsyn till eventuella leveransförseningar.


Leveransförseningar

Om en leverans är försenad gör vi allt som står i vår makt för att påskynda processen och ser till att dina varor kommer fram till dig så snabbt som möjligt. Det kan hända att en leverans blir försenad pga. att vår fraktfirma inte kan hålla sitt avtal med oss. Vi förbehåller oss därför rätten att friskriva oss från all ersättning och kompensation vid leveransförseningar.


Ej mottagen leverans

Om Ni inte är hemma och kan ta emot varan innanför det avtalade tidsrummet med transportören, förbehåller vi oss rätten att kräva en avgift på 395 SEK för att arrangera en ny utkörning av varan.


Ej hemma när leverans sker 

Om du inte är hemma när transportören kommer för att leverera din vara, tas varan tillbaka till lager. Du kan därefter kontakta transportören och avtala när varan ska levereras. I ett sådant tillfälle står du själv för den andra utkörningen.

Transportskador  

Det är viktigt att du kontrollerar varans emballage när du kvitterar den. Om du ser något avvikande ska detta noteras på fraktsedeln. Om du upptäcker att din vara är transportskadad går du in på whiteaway.se och gör en anmälan här.